maandag 31 augustus 2009

Flickr en andere plaatjes

Flickr kan mij persoonlijk maar matig bekoren. Ik heb er dan ook absoluut geen behoefte aan om mijn foto's op deze wijze te publiceren. De meeste foto's zijn voor anderen toch niet zo interessant.

Google Maps is een ander verhaal. Van dat programma maak ik geregeld gebruik, zoals je een atlas gebruikt. Het grootste voordeel is dat je de gehele wereld redelijk tot zeer gedetailleerd in kaart kunt krijgen, met foto's en met kaarten. Als ik naar een plaats toe moet waar ik nooit ben geweest, kijk ik altijd even in Ggoogle maps.

Voor het archiefwezen bieden deze speeltjes natuurlijk wel mogelijkheden. Het succes van het Nationaal Archief met Flickr the Commons is een voldoende bewijs.

1 opmerking:

  1. En de combinatie van die tools wordt helemaal leuk, stel ik me zo voor.

    BeantwoordenVerwijderen