zaterdag 24 oktober 2009

Archief 2.0

Sinds januari 2008 ben ik lid van Archief 2.0. Daar ben ik vrij passief gebleven: zo af en toe heb ik een reactie geplaatst op een vraag of in een discussie. Zelf heb ik nog geen discussie of een blog gestart. Maar misschien komt dat nog wel.

Het heeft lang geduurd voordat deze community enige omvang kreeg. In juni 2007 zijn Christan van der Ven en Luud de Brouwer ermee gestart. En onze Yvette Hoitink was - niet verbazingwekkend - zo ongeveer het eerste lid. Inmiddels zijn er meer dan 400 mensen lid. Het sociale netwerk 2.0 heeft nu m.i. voldoende omvang gekregen om ook echt als community te gaan functioneren. Maar dan moeten we met z'n allen wel actief gaan deelnemen, door berichten te plaatsen en discussies te voeren.

Ik heb zojuist wat aanvullende, en op deze plaats niet zo terzake doende informatie toegevoegd bij foto's waarop een tweetal bussen voorkomen. Ik kon het niet laten...

Foto: Els van Rooijen
Embleem op Leyland-bussen, 1952-1967

1 opmerking:

  1. Je bent van harte uitgenodigd actief te worden hoor!

    Ik heb gemerkt dat het werkt als een soort vliegwiel. Mensen moeten getriggerd worden door een onderwerp, dat hen aanspreekt, of zo om actief te worden, bijvoorbeeld door het achterlaten van een reactie. Anders blijven ze slechts volgers.

    Maar ja, eens moet er wel iemand de eerste zijn die zo'n heel nieuw onderwerp aansnijdt hè, bijvoorbeeld een en ander vanuit een andere invalshoek bekijkt. Da's altijd de truuk!

    Een uitdaging! :-)

    BeantwoordenVerwijderen